Brownie z pulpy migdałowej i ciecierzycy

Staram się nie marnować składników, więc po mojej ostatniej "produkcji" mleka roślinnego głowiłam się co tu zrobić z pulpy migdałowej- produkt dosyć sypki ale tez zarazem wilgotny. Wpadłam na pomysł połączenia jakże niebywałego a tym samym, niczego nie zmarnowałam. Tak o to wyszło przepyszne i mocno czekoladowe BROWNIE. Myślę, że wiele osób należy do grupy fanów tego wypieku. Proste, łatwe, smaczne oraz przede wszystkim zdrowe, ponieważ do środka przemyciłam również ciecierzycę (znakomite źródło białka roślinnego). Kto nie spróbuje ten wiele traci, bo smak tego ciasta jest MEGA. Można pokombinować również z dodatkami- orzechy pekan, posiekane daktyle, rodzynki, jest wiele różnych opcji. Próbujcie !!!

Brownie z pulpy migdałowej i ciecierzycy (forma 28x20)

100g gorzkiej czekolady
100g oleju kokosowego (rozpuszczonego)
125g pulpy z migdałów*
200g ciecierzycy np z puszki
150g cukru brązowego
1 łyżka lnu+3 łyżki ciepłej wody (wymieszać i odstawić na ok 10min)
1/3 szklanki kakao
1/2 szklanki mąki (ja użyłam orkiszowej jasnej)
pół łyżeczki sody oczyszczonej
łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka mleka roślinnego
3 łyżki syropu klonowego
+ garść posiekanych orzechów włoskich+posiekana czekolada/groszki czekoladowe

*produkt uboczny z produkcji domowego mleka migdałowego

Czekoladę oraz olej kokosowy rozpuścić w kąpieli wodnej lub w garnuszku(uważać by się nie przypaliło). Do osobnego naczynia przesiewamy mąkę z sodą i proszkiem, dodajemy pulpę, staramy się wszystko ładnie wymieszać by nie było grudek, dodajemy cukier brązowy, kakao. Do misy blendera przekładamy opłukaną ciecierzycę, mleko, syrop klonowy oraz przestudzoną czekoladę z olejem. Wszystko blendujmy na gładko, przelewamy do miski z resztą składników, dodajemy "jajko" z lnu oraz posiekane orzechy z drażetkami czekoladowymi. Wszystko krótko wymieszać i przelać do foremki. Włożyć do rozgrzanego piekarnika (180*) i piec do suchego patyczka ok 25-30 min. Można udekorować roztopioną czekoladą i orzechami.




Komentarze

Prześlij komentarz