Tofurnik z masłem orzechowym

Pomysł na tofurnik z masłem orzechowym miałam już od dawna w swojej głowie- jego smak idealnie pasuje do kremowego tofu i komponuje się wyśmienicie ze spodem z dodatkiem daktyli. Proste w wykonaniu a smakiem zaskakuje niejednego. Poniżej przekazuję mój przepis. Jeśli macie w swojej lodówce zalegające tofu, warto go zużyć właśnie na ten tofurnik.


Tofurnik z masłem orzechowym
Spód: pół szklanki mąki np.orkiszowej jasnej
2 łyżki cukru brązowego
pół łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
ok 50g namoczonych daktyli
szczypta soli
2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego

Sypkie składniki wymieszać ze sobą, daktyle zblendować z olejem kokosowym(można dolać odrobinę wody by lepiej się blendowało). Obydwie masy połączyć (ewentualnie dosypać mąki gdyby masa była zbyt mokra i wody/mleka roślinnego jeśli zbyt suche). Masą wykleić spód tortownicy(użyłam średniego rozmiaru). Piec w rozgrzanym piekarniku ok 15 min (180*C)

Masa:ok 550g naturalnego tofu
ok 1 szklanki ksylitolu
łyżeczka aromatu waniliowego
3/4 szklanki mleka roślinnego
sok z połowy cytryny
200g masła orzechowego
2.5 łyżki mąki ziemniaczanej
opcjonalnie- 2 łyżki posiekanych orzechów laskowych
+polewa z gorzkiej lub "mlecznej"wegańskiej czekolady

Do misy blendera dodać pokruszone tofu, ksylitol,aromat, sok z cytryny,mleko,masło orzechowe oraz mąkę ziemniaczaną-zblendować na bardzo gładką masę. Masę spróbować, ewentualnie dosypać więcej ksylitolu.Ja jeszcze dodałam posiekane orzechy i wszystko przemieszałam szpatułką. Przelać na podpieczony i ostudzony spód i piec w 180*C ok 40-45min w zależności od sprzętu. Ciasto przestudzić w uchylonym piekarniku i przygotować polewę z czekolady. Ozdobić nią tofurnik i przełożyć do lodówki. Najlepiej smakuje schłodzony.






Komentarze