Drożdżówki z "serkiem" z ciecierzycy

Bułki, drożdżówki czy inne podobne wyroby z ciasta drożdżowego są bardzo lubiane i kto za nimi nie przepada?. Ja należę zdecydowanie do zwolenników. Próbowałam już różnych wersji nadzienia ale tym razem wpadłam na pomysł by dodać ciecierzycę do masy, pomysł okazał się bardzo dobry, ponieważ nadzienie wyszło bardzo serowe i idealnie nadaje się do nadziewania bułeczek. Można stworzyć różne wersje tego przepisu- "farsz" dodać do środka i zlepić czy też uformować drożdżówkę i masę nałożyć na wierzch. Wariacji jest sporo. Zachęcam do wypróbowania i dzielenia się swoimi pomysłami.


Bułeczki z "serkiem "z ciecierzycy (11 szt)
ciasto drożdżowe: 450g mąki orkiszowej jasnej+ łyżka 
50g mąki razowej
4 łyżki ksylitolu/cukru+łyżeczka cukru
szczypta soli
ok.40g drożdży (świeże)
1 szklanka ciepłego mleka
25g masła roślinnego (rozpuszczone)

nadzienie:pół  puszki ciecierzycy
3 łyżki mleka (w zależności od konsystencji-masa musi być gęsta)
łyżka aromatu waniliowego
2 łyżki proszku budyniowego np wanilia
łyżka soku z cytryny
100g tofu naturalnego
5 łyżek ksylitolu (lub innego słodzidła)

kruszonka:3-4 łyżki mąki
2 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
łyżka oleju kokosowego
1-1.5 łyżka ksylitolu


Przygotować zaczyn-łyżkę mąki, łyżkę cukru, drożdże wymieszać z ciepłym mlekiem,odstawić pod przykryciem do wyrośnięcia. Resztę mąki przesiać, dodać ksylitol, szczyptę soli oraz wyrośnięty zaczyn. Wymieszać i zacząć wyrabiać ciasto, dodać rozpuszczone masło i dalej wyrabiać aż ciasto będzie ładnie odchodziło od ręki. Przykryć i odstawić do wyrośnięcia na 1h.
Nadzienie- przepłukaną ciecierzycę,mleko,wanilię, proszek budyniowy, sok z cytryny, tofu, ksylitol, wszystko razem zblendować na dosyć gęstą masę, spróbować czy masa jest wystarczająco słodka( ja dodałam więcej ksylitolu,ponieważ słodki smak często "gubi się"trochę po pieczeniu). Przygotować kruszonkę- wymieszać wszystkie składniki aby powstały grudki i przełożyć do lodówki by lekko się schłodziło. Z ciasta oderwać małe kawałki i rozpłaszczyć w dłoniach, nałożyć nadzienie, zlepić brzegi do środka i utworzyć kulę/bułeczkę-część zrobiłam jako bułeczki a część delikatnie rozpłaszczyłam i nałożyłam farsz na wierzch i wcisnęłam kilka malin. Odstawić do wyrośnięcia na ok 20 min, lekko zwilżyć wierzch bułeczek mlekiem i posypać kruszonką. Piec w rozgrzanym piekarniku (180*)do zrumienienia, czyli ok 20-25 min.
Zajadać np. z ciepłym mlekiem roślinnym.


Komentarze