Dyniowa foccacia z figami i cebulką

Dynie- zawsze przez cały rok, oczekuję na pojawienie się tych okrągłych i mięsistych warzyw. W sumie tutaj w UK dynie piżmowe można kupić przez cały rok, ale to właśnie jesień kojarzy mi się najbardziej z kolorem pomarańczowym czy zapachem przypraw typu "pumpkin spice". Dodatek puree z dyni w ciastach, naleśnikach czy zupach zawsze zachęca do jedzenia. Bynajmniej ja tak mam :). Od zawsze lubiłam eksperymentować z dodawaniem puree z różnych warzyw do moich wypieków czy dań- np. z batatów, kalafiora czy właśnie dyni. Zachęcam tym razem do wypróbowania mojego kolejnego przepisu, na Dyniową focaccię z figami i cebulką- prosta a zarazem ciekawie podana.



Dyniowa focaccia z figami i cebulką

1/2 szklanki mleka roślinnego(ciepłe)+1/3 szklanki wody
150g mąki pszennej
100g mąki razowej
50g mąki z quinoa
saszetka drożdży suszonych (7g)
2 spore łyżki puree z dyni
3 łyżki oliwy
średnia czerwona cebula
2 spore figi świeże
garść orzechów włoskich
pół łyżeczki tymianku
większa szczypta soli+ dodatkowo na wierzch


Mleko oraz wodę wymieszać razem w naczyniu, wszystkie mąki połączyć w jednej misce, dodać do nich drożdże, większą szczyptę soli. Do całości dolać mleko z wodą, puree z dyni, tymianek. Zacząć powoli wyrabiać ciasto, dolać oliwę i zagnieść ciasto, by wyszło gładkie i ładnie odstawało od dłoni(ok 5-8 min). Ciasto przykryć bawełnianą ściereczką, odstawić, by podrosło (ok 40min).Międzyczasie cebulkę pokroić w piórka i zeszklić na oleju, odstawić. Figi pokroić w grubsze plastry. Po wyrośnięciu ciasto przełożyć na blaszkę z piekarnika(wyłożoną papierem do pieczenia) i delikatnie rozciągnąć ciasto, by nadać mu dosyć owalny kształt. Na wierzchu rozłożyć cebulkę, lekko ją wciskając, podobnie zrobić z figami. Całość posypać orzechami, lekko docisnąć je w ciasto. Wierzch delikatnie skropić oliwą oraz solą. Piec w rozgrzanym piekarniku (180*) ok 20-25 min.



Komentarze

  1. Nigdy nie robiłam focciacii, w sumie jadłam tylko raz w życiu. Musiałabym spróbować ją wykonać. A co do dyni - to również wyczekane przeze mnie jesienne warzywo. Uwielbiam jej kolor, kojarzy się z zachodzącym słońcem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się w 100%, uwielbiam dynię- można ją wykorzystać w wielu przepisach, bardzo uniwersalna :) warto eksperymentować, polecam puścić wodze wyobraźni i być kreatywnym :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz