"Serek" z tofu ze szczypiorkiem

Od kiedy zainteresowałam się kuchnią roślinną i wdrażałam ją powoli do swojego życia, brakowało mi bardzo takiego serka do smarowania, coś w stylu kanapkowy, najlepiej z dodatkiem szczypiorku. Te kupne, niestety nie są zbyt dobre lub często czuć w nich za bardzo "chemiczne" dodatki. Stwierdziłam, że sama muszę pokombinować i odzwierciedlić ten smak, którego mi brakuje. Przepis jest prosty, można dostosować ilość czosnku granulowanego czy też szczypioru. Idealnie pasuje do tostów, kanapek czy jako smarowidło do wrapów. Serdecznie polecam :)




"Serek" z tofu ze szczypiorkiem

1 opakowanie tofu naturalnego (250g)
2-4 łyżki oleju kokosowego (neutralnego)
szczypiorek
sok z połowy cytryny
pół łyżeczki octu jabłkowego
szczypta płatków drożdżowych
ewentualnie 1-3 łyżek mleka roślinnego
sól, pieprz oraz suszony czosnek granulowany


Tofu owinąć w ręcznik papierowy, odsączyć z nadmiaru płynu. Do misy blendera przełożyć wszystkie składniki (olej rozpuścić oraz przyprawić do smaku), zblendować na gładko (ewentualnie dolać odrobinę mleka, jeśli masa byłaby zbyt gęsta). Do całości dołożyć pokrojony szczypiorek, wymieszać i przełożyć do pojemnika. Najlepiej schłodzić przed użyciem-serek zgęstnieje, ponieważ olej zacznie wracać do swojej stałej konsystencji. Podawać np. na toście z awokado.





Komentarze