Kokardki ze szpinakiem w sosie "śmietanowym"


Comfort food to jest to co teraz mi potrzeba, pogoda nie dopisuje, wieczory są coraz dłuższe a czasem po prostu nie chce mi się stać nad garnkami przez godzinę. Wtedy wygrywa coś szybkiego, ale również smacznego i wartościowego. Lubię takie szybkie połączenia, które zaspokajają mój wielki głód. Ostatnio odkryłam przepyszny dodatek do różnych sosów śmietanowych :) jest to creamy oat fraiche popularnej roślinnej firmy, która stoi za genialnym mlekiem OATLY, po prostu magia. Jeśli będziecie mieć okazję to zachęcam do wypróbowania tego produktu. Polecam :)



Kokardki ze szpinakiem w sosie "śmietanowym" (1 duża porcja/ 2 małe)

mała cebulka (użyłam dymki)
2 małe ząbki czosnku
pół puszki ciecierzycy
3-4 pieczarki
2 garści szpinaku (przepłukanego)
ulubiony makaron ( u mnie kokardki)
łyżka płatków drożdżowych nieaktywnych
łyżka soku z cytryny
śmietana owsiana
sól, pieprz, papryka słodka

Na patelni podsmażyć pokrojoną cebulkę oraz zmiażdżony czosnek. Dodać pokrojone w plasterki pieczarki, szpinak, przemieszać, aż ładnie "zwiędnie". Dodać przepłukaną ciecierzycę. Międzyczasie ugotować makaron al dente. Zostawić trochę wody spod makaronu. . Wlać śmietankę owsianą, przyprawić, dodać płatki drożdżowe oraz sok z cytryny. Przełożyć ugotowany makaron wraz z odłożoną wcześniej wodą do sosu. Zagotować, ewentualnie doprawić. Ja podałam z podprażonymi orzechami pinii. Smacznego :)








Komentarze