Trochę inny "sernik"


Mój ukochany sernik z rosą :) nie ukrywam ciężko porównać "rosę" z białej jaj a "rosę" z aquafaby. Niestety odrobinkę poległam, ale i tak jestem zadowolona z efektu. Jeszcze muszę popracować delikatnie nad "pianką", pomimo tego defektu ciasto wyszło przepyszne. W sam raz do popołudniowej kawy czy herbaty. Stworzenie tego serniczka zawsze było moim kulinarnym marzeniem, ponieważ zawsze uwielbiałam sernik z rosą w tradycyjnym wydaniu. To ciasto kojarzy mi się ze świętami. Przynajmniej kilka razy w okresie zimowym, ten wypiek lądował na Naszym stole w domu rodzinnym. Dlatego zapraszam do wypróbowania tej roślinnej wersji :)


Trochę inny "sernik"

spód:3/4 szklanki mąki pszennej
25g masła wegańskiego
2 łyżki syropu klonowego
pół łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
odrobinka wanilii
2.5 łyżki jogurtu naturalnego (wegańskiego)

masa "sernikowa":200g nerkowców (namoczonych przez kilka h)
130 g ciecierzycy (z puszki-przepłukanej)
1.5 łyżki wanilii
sok z całej małej cytryny
szczypta soli
1/4 szklanki syropu klonowego
szczypta soli
2 łyżki mąki ziemniaczanej
ponad 1 szklanka mleka roślinnego

piana: 1/4szklanki aquafaby (woda po ciecierzycy, najlepiej schłodzona)
ok 50g cukru pudru

Spód: Mąkę przesiać, dodać sól i proszek do pieczenia oraz wanilię. Masło roztopić, wymieszać z syropem klonowym, przelać do suchych składników, dodać jeszcze jogurt i zagnieść ciasto. Wylepić ciastem foremkę ( ja użyłam mała tortownicę). Podpiec w rozgrzanym piekarniku (180*C) ok 10-15 min. Odstawić na czas przygotowania masy "serowej"
 Masa sernikowa: Namoczone i odsączone nerkowce przełożyć do misy blendera, dodać odsączoną ciecierzycę, wanilię, sok z cytryny, szczyptę soli, syrop klonowy, mąkę ziemniaczaną oraz mleko. Całość zblendować na gładką masę, ewentualnie dodać więcej słodzidła. Masę przelać na podpieczony spód i przełożyć do piekarnika (180*C) i piec ok 40 min. Między czasie ubić pianę z aquafaby z cukrem pudrem aż będzie bardzo gęsta i puszysta. :"Sernik" wyciągnąć z piekarnika, wyłożyć pianę na upieczony serniczek i włożyć do piekarnika z termoobiegiem(140*C) i piec kolejne 15-20 min aż wierzch się zezłoci i podpiecze. Odstawić do przestudzenia, potem przełożyć do lodówki by dobrze się schłodził. Smacznego :)





Komentarze

Prześlij komentarz