Tort buraczany z kremem pekanowym

Ten tort powstał totalnie z przypadku, w szafce leżała już kilka tygodni śmietanka sojowa i jakoś nie byłam przekonana co do tego typu wynalazków, bo myślałam, że jej smak może tylko zepsuć mój pomysł. A że zbliżały się urodziny mojego chłopaka, więc pomyślałam, że to dobry pretekst do tego by wykorzystać ten sojowy produkt. Okazał się strzałem w dziesiątkę a smak jak dla mnie MEGA na plus podprażone orzechy pekan--- po prostu bajka. Nie mogłam się powstrzymać od wylizywania szpatułki. Także oto przedstawiam----Przepyszny Tort Buraczany z Kremem Pekanowym :) Zapraszam do wypróbowania mojego przepisu :)



Tort buraczany z kremem pekanowym

Ciasto: 1+3/4 szklanki mleka sojowego+2 łyżki octu jabłkowego
2.5 szklanki mąki-użyłam 2 szklanki pszennej+0.5 szklanki razowej
0.5 szklanki kakao
3/4 szklanki pure z buraka (użyłam pure z ugotowanych buraków)
50g oleju kokosowego (rozpuszczonego)
łyżeczka sody oczyszczonej
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka wanilii
szczypta soli
ok szklanki ksylitolu
+garść groszków czekoladowych (wegańskich)
ew. 1.5 łyżki lucumy

Krem:200ml śmietanki sojowej do ubijania ( ja użyłam Schlagcreme)
3-4 łyżki cukru pudru
100g orzechów pekan (podprażonych)
odrobinkę soku z cytryny
łyżeczka wanilii
+słoiczek dżemu wieloowocowego (ja użyłam domowego dżemu z chia)
+odrobinę mocnej herbaty do nasączania blatów


Ciasto- Jeśli nie mamy gotowego pure z buraka, wystarczy je upiec owinięte w folię, aż będą miękkie. Ostudzić, potem zblendować. Mleko wymieszać z octem, odstawić na ok 10min by się ścięło. Mąkę przesiać, dodać sodę oraz proszek do pieczenia, szczyptę soli, wanilię, lucumę, kakao. Wsypać również ksylitol. Olej kokosowy wymieszać z pure z buraka oraz gotowe już mleko. Całość wymieszać. Przelać do suchych składników, szybko wymieszać, dodać groszki czekoladowe, wymieszać. Przelać do 1 foremki ( tortownicy) lub do 2 takich samych okrągłych foremek. Włożyć do rozgrzanego piekarnika (180*C) i piec ok 45-50min (jeśli ciasto jest w 2 foremkach czas pieczenia będzie krótszy) . Najlepiej sprawdzić patyczkiem. Ostudzić i przeciąć tak, by powstało 3 blaty, ewentualnie odciąć zbyt wyrośniętą górę tortu.

Krem- Orzechy pekan podprażyć, rozdrobnić w malakserze. Ostudzić. Śmietankę przelać do miksera, ubijać, dodać cukier puder, sok z cytryny, wanilię. Wymieszać ubitą śmietankę ze zmielonymi pekanami.

Całość- Spód ułożyć w foremce (w której ciasto było pieczone), lekko zmoczyć herbatą, nałożyć dżem, potem krem oraz położyć warstwę ciasta, postępować podobnie z resztą tortu. Na wierzchu rozsmarować krem i lekko posypać zmielonymi orzechami. Dobrze schłodzić i serwować.



Komentarze