Zupa pomidorowa z kokosowym twistem

 Na początku byłam troche sceptycznie nastawiona do tego eksperymentu i nie chciałam "zepsuć" ulubionej i ukochanej zupy pomidorowej-- mleczkiem kokosowym. Jednak jestem z grona tych osób, które lubią kombinować i dostarczać sobie nowych kuchennych wrażeń. No i przepadłam-- osobiście smak mleczka kokosowego, idealnie komponuje się z pomidorami. Bez bicia przyznaję, że smak tej zupy przebija zwykłą polską zupę pomidorową. Może zostanę osądzona :) ale co mi tam. Dla mnie wygrywa to połączenie i od tego czasu zrobiłam ją kilkanaście razy, zawsze smakuje wyśmienicie i póki co mi się nie nudzi, Zapraszam do wykorzystania tego przepisu tych, którzy jeszcze nie mieli okazji próbować zupy pomidorowej z mleczkiem kokosowym. Z ręką na sercu POLECAM :)


Zupa pomidorowa z kokosowym twistem

1 spora szalotka

1 puszka pomidorów (bez skórki)/ ewentualnie świeże pomidory, sparzone bez skórki-nie dodawać miąszu z pestkami)

pół szklanki pełonotłustego mleczka kokosowego (najlepsze z Lidla)

1-1.5 l bulionu warzywnego ( z kostki lub domowy)

1 duża marchew

2-3 łyżki passaty pomidorowej

masło wegańskie lub olej rzepakowy

sól, pieprz, lubczyk suszony, piertuszka suszona (lub swieża do dekoracji)


W większym garnku rozgrzać masło/olej dodać posiekaną szalotkę, podsmażyć chwilkę, następnie dodać startą na grubszych oczkach marchew. Całość podsmażyć około 5 minut. Wlać puszkę pomidorów (dodać również resztki wypłukane z puszki), gotowy bulion warzywny, mleczko kokosowe (najlepiej tylko tą gęsta i białą część) oraz passatę. Całość przemieszać i przykryć garnek pokrywką, by całość się zagotowała około 10-15 minut. Doprawić solą, pieprzem, ewentualnie dolać, więcej mleczka kokosowego, gdyby smak był mało wyczuwalny. Całość zestawić z palnika i zblendować na gładko. Przełożyć znów na gaz i chwilkę podgotować dodać ewentualnie więcej przypraw, na końcu dosypać lubczyku i natki pietruszki.

Zupa jest dosyć gęsta, ale równie dobrze można ją podać dodatkowo z ryżem gdyby ktoś był bardzo głodny :) 

*Przepraszam za niezbyt piękne zdjęcia, ale robione na szybko, niestety zupa zawsze szybko znika :)

Zupa pomidorowa z kokosowym twistem
Zupa pomidorowa z kokosowym twistem

Komentarze